sunnuntai 8. toukokuuta 2016

Ä I T I



Nuo neljä maailman tärkeintä kirjainta, jotka muodostavat maailman kaunneimman sanan, äiti.

Tänään on oikea päivä ja oikea hetki kiittää äitiä. Sanoa ne kaikki sanat, jotka saattavat arjen kiireessä unohtua.

 Untitled  

Minä haluan kiittää äitiä kaikesta, mitä hän on antanut, mitä hän on opettanut. Kiittää syvästä aidosta rakkaudesta, jonka avulla olen selvinnyt kaikki nämä vuodet elämän myrskyissäkin. Kiittää kaikesta, mitä äiti on tehnyt meidän tyttärien hyväksi. Olen kiitollinen kaikista taidoista ja tiedoista, jotka olen äidiltä oppinut. Herkullisista resepteistä kasvien hoitoon, ompelemisesta kissojen eleisiin. Äidiltä olen oppinut myös olemaan kiltti, rehellinen, avulias ja rakastava. Äidiltä olen perinyt myös tummat silmät, kädet, ruskeat hiukset ja usein minua kutsutaankin pikkuäidiksi. Mutta ennen kaikkea haluan kiittää äitiä ajasta, jota olen vuosien varrella saanut viettää hänen vierellään. 

Äiti on ollut aina se ihminen, joka on ollut tukenani kaikissa elämän tilanteissa. Äiti on kannustanut minua unelmissani ja haaveissani, antanut minun valita omat elämän polkuni ja kulkenut vierelläni hyväksyen ja tukien. Äiti on laittanut aina perheensä tarpeet omiensa edelle ja luopunut paljosta, jotta minä voisin nähdä elämän kauniina ja onnellisena.

Olen ikuisesti onnellinen ja kiitollinen, että juuri sinä olet minun kaunis rakas äitini. Rakastan sinua!
 
 P5080291

 Äiti, tänä päivänä
muistoihini palaat,
lapsuusmuistot tuot
mieleeni vuosien takaa.
Olen miettinyt usein,
mikä on se taika,
kun saa kyyneleen silmääni
tuo lapsuuden aika.
Ovat rakkaita muistot
tuon kaukaisen elon,
kun läsnäolosi, äiti,
karkotti kaiken pelon.
Sinä kuuletko, äiti,
kun tahdon sua kiittää
tuosta ajasta menneestä,
josta muistoja riittää? 
 
P5080271  

Itselleni tämä äitienpäivä oli ensimmäinen, kun en päässyt itse äidin luo halaamaan ja onnittelemaan.  Ihanaa oli kuitenkin soittaa äidille onnittelulaulu ja kuulla rakkaan äidin ääntä edes puhelimen välityksellä. Halusin kuitenkin muistaa äitiä vielä enemmän ja lähetin kahvia rakastavalle äidille hänen lempi kahvia ja kirjeen rakkaudella kirjoitetun. Jotain, joka muistuttaa kuinka ihana, tärkeä ja rakas äiti on!

 P5080302 

Hyvää äitienpäivää siis jokaiselle äidille! Olette tärkeitä, rakkaita ihmisiä. Elämän sankareita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti